H.E.L.L.O.

Wednesday, October 28, 2009

Yes VS No.

Aku benci bila aku terpaksa untuk menjawab soalan YA atau TIDAK.

Ok, bukanlah pada semua keadaan. Pada keadaan tertentu saja. Pada keadaan yang mana aku nak jawab YA tapi aku tak boleh jawab YA sebab aku tak sepatutnya jawab YA. Atau aku nak cakap YA tapi perkataan YA terlalu payah untuk lidah aku.

Atau pada masanya bila aku nak sangat cakap TIDAK, sumpah nak cakap TIDAK sangat-sangat sampaikan aku rasa nak lari saja bila tiap kali soalan tu ditanyakan pada aku, tapi malangnya aku tak boleh lari dan aku tak boleh nak jawab TIDAK jugak.

Susah sangatkah nak jaga hati orang, sampai kita kena lupakan hati sendiri? Tapi kalau aku tak jaga hati sendiri, then who will?





**Kan bagus kalau semua orang macam Snoodies. Aku diam saja, dan mereka sudah jelas jawapan aku YA atau TIDAK. Satu kemahiran yang even some of my family members and my ex-bf pun tak ada. Seriously**


4 comments:

Nadiah The REN said...

sb jawapan cik melo bley dibaca dari air muka kamu saje wlaupun kamu seorg pelakon tp dr segi ni mmg xbley tipu..hehe

Raja Azrul said...

memang agak kompleks kalau nak jawab soalan ini....
biasanya aku akan jawab "ya" kalau dah pasti, not sure kalau tak pasti...

Wan Zuraida said...

sbb knp? kami dh msk dgn perangai kami...berani kan diri.

kalo diri sdiri x syg diri sdiri, sape lg nk sygkan die?

Wan Zuraida said...

correction: sbb knp? kami dh msk dgn perangai kamu...berani kan diri.